Ens prenem el vermut junts? Maig, sol i aperitiu

Qui ha dit vermut? El mes de maig es presenta com el mes ideal per gaudir d’això que ens agrada tant: prendre l’aperitiu amb la nostra gent. I si a això hi sumem el bon temps que solem tenir per la zona… es pot demanar alguna cosa més?

Des de Restaurant Balandros i el Xiringuito del Club Nàutic de Dénia ens sumem a la recuperació d’aquest moment tan mediterrani. Del 13 al 23 de maig et podràs prendre el vermut a un bon preu. Atent, que t’expliquem més.

A més, la nostra aposta ha estat maridar amb productes del mar un vermut amb caràcter. Elaborat a base de raïm Bobal amb herbes mediterrànies.

 

En primer lloc, què hem de saber sobre aquesta beguda?

El vermut està de moda , això és inqüestionable. És una beguda que torna encara que mai se’n va anar. Afortunadament ara no ens deixem portar com abans per la publicitat dels nois Martini, i el consumidor cerca noves experiències sensorials.

A la Comunitat Valenciana des de fa més d’un segle s’elaboren fantàstics vermuts. A més, és un glop moderadament alcohòlic que convida a socialitzar. Anem-nos de vermut!

Es tracta d’una elaboració a base de vi macerat amb herbes, que se serveix abans dels àpats com a aperitiu. La paraula procedeix del terme alemany wehrmut -paraula composta per Wehr (defensa) i Mut (valor-). Es vincula aquesta possible etimologia al setge d’un castell a l’edat mitjana. La idea era fer una beguda que dotés els guerrers de valor per defensar la plaça.

Els vermuts d’avui dia tenen força ingredients secrets, o almenys els cellerers són molt reservats a l’hora de donar a conèixer la seva composició, per així diferenciar els matisos del producte en un mercat altament competitiu.

Hi ha una formulació clàssica:

  • vi blanc
  • caramel
  • sucre
  • alcohol
  • una combinació d’espècies: donzell, canyella, pell de taronja, genciana, cardamom, clau, sàlvia, coriandre, anís estrellat, gingebre, camamilla, ginebre, farigola, vainilla…

 

L’important en aquests moments és experimentar i enganxar el consumidor. Una estratègia que funciona. De fet, el vermut que oferim al maig és molt particular. T’ho expliquem ara.

 

Celebra l’hora del vermut a Balandros i el Xiringuito del Club Nàutic

vermut-descaroDurant el mes de maig, del 13 al 23, potenciarem l’hora del vermut als nostres restaurants. Us presentem dues ofertes diferents perquè triïs les que millor s’adapti a tu o potser t’agradin totes dues i vulguis repetir. Qui ho sap.

El vermut que oferirem és especial. Es tracta de Descaro, vermut de Cellers Nodus (Utiel-Requena) que, sota la direcció tècnica de Gonzalo Media, s’elabora amb vi de Bobal procedent de collita ecològica.

El color vermell cirera intens ja delata part d’aquest origen. No perd el caràcter de vermut en cap moment, amb un ball d’herbes mediterrànies, espècies (clau, cardamom, coriandre) i clares notes cítriques, amb aromes pròpies de la Bobal. De boca fresca, amable, de gran intensitat i llargada. Té un final cítric de taronja amb un lleuger amarg provinent del llúpol present a la seva fórmula.

Aquest vermut es maridarà de manera diferent. De fet, al Restaurant Balandros vindrà acompanyat d’una ostra i tindrà un preu de 5€.

D’altra banda, al Xiringuito del Club Nàutic oferirem el vermut Descaro amb seitons en vinagre. Una combinació clàssica que mai no falla. El preu aquí serà de 3 euros.

 

balandres-hora-vermut

Aquesta és la proposta del Restaurant Balandros: Vermut + ostra a 5€.

guingueta-vermut

Aquesta és la proposta del Xiringuito Club Nàutic: Vermut + seitons amb vinagre a 3 €.

 

Així que ja saps, anima’t a gaudir de l’hora del vermut amb nosaltres. Estarem encantats de veure’t per aquí mentre passes una estona agradable, socialitzant, gaudint del sol i la bona companyia.

Què visqui el vermut, aquell moment especial per obrir boca!